ارز دیجیتال یا Cryptocurrency ، معرفی و سرمایه گزاری !

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency ، معرفی و سرمایه گزاری !

در این مطلب به بررسی چند ارز دیجیتال رایج در بازار و ایده های پشت هرکدام می پردازیم و سپس روش های سرمایه گزاری در این ارز ها مرور می شود …

ارز های دیجیتال یا کریپتو کارنسی ها ( Cryptocurrency )، از سال 2008 با به وجود امدن بیت کوین ( Bitcoin ) به طور رسمی شناخته شد. بیت کوین توسط شخص بدون حویت ای به نام ساتوشی ناکاتومو ساخته شده است که تا به امروز ناشناخته باقی مانده است. ایده آن ساده بود. حذف بانک از تراکنش ها ! به این صورت که هرکس در هر نقطه جهان بدون نیاز به تایید مدارک خود در یک بانک یا موسسه مالی بتواند به شخصی دیگر مبلغی پول را انتقال دهد. این ایده پس از به وجود امدن رکود اقتصادی در جهان، که عامل آن بانک ها شناخته شده اند به طور عام استفاده شد.

حال بلاک چین چیست ؟

بلاک چین یک تکنولوژی است که داده ها در قالب یک بلاک توسط یک نود در شبکه بلاک ها آزاد می شود. برای اینکه این بلاک بتواند عضویتش در شبکه بلاک ها تایید شود، الگوریتم های متفاوتی موجود است که این بلاک را تایید می کنند و در آخر این بلاک در این شبکه می نشیند. هر کدام از نود ها یکی کپی از تمام اطلاعات شبکه را دارند که در اولین نکته ای که در ذهن خوانند ایجاد می کند آن است که امکان انکار یک بلاک توسط یکی از نود ها را غیر ممکن می سازد. همچنین اگر یکی از نود ها مورد حمله قرار گیرد باقی شبکه می تواند به کار خودش ادامه دهد.

سوال دیگری که شاید ذهن شما را درگیر بکند، آن است که در این بلاک ها چه داده هایی قرار می گیرد ؟

بسته به کاربرد یک بلاک چین در هر بلاک می توان داده های مختلفی ذخیره کرد. می توان فقط اطلاعات یک تراکنش مالی را ذخیره کرد. می توان اطلاعات پزشکی بیماران یا قرارداد های بین شرکت ها را گزاشت. پس درون هر بلاک می تواند هر داده ای باشد که می خواهیم برای همیشه به صورت یکپارچه در شبکه بماند.

حال ارز های دیجیتال چه ارتباطی به بلاک چین دارند ؟

هر ارز دیجیتالی که امروزه مورد کاربرد است، ایده ای پشت استفاده از آن بوده است. برای مثال بیت کوین در هر بلاک، اطلاعات تراکنش را ذخیره می کند و یا ایده پشت ارز اتریوم ( Ethereum ) برای قرار داد های هوشمند بوده است. ارزی مثل ریپل ( Ripple )  برای تسهیل تراکنش های بانکی معرفی شده است. پس هر ارزی برای خود یک بلاک چین مجزا دارد.

معرفی چند نمونه از ارز های دیجیتال 

حال برای شروع سرمایه گزاری در این بازار متلاطم باید ابتدا ارز ها را بشناسیم و کیف پول های مرتبط با هرکدام را بررسی کنیم. ابتدا به معرفی ارز ها میپردازیم:

  • بیت کوین ( Bitcoin ) به شناسه BTC: یکی از معروف ترین ارز هاست. در حال حاضر با ارزشترین ارز با نرخ 5591$ خرید و فروش می شود. بعنوان پرچم دار این ارز هیچ وقت شکست نخواهد خورد ولی زمان بالای تراکنش در حال حاضر و نرخ بالا جابجایی که اخیرا به نزدیک های 1 دلار هم رسیده است باعث شده برای شروع کوچک مفید نباشد.
Bitcoin
  • اتریوم ( Ethereum ) به شناسه ETH: یکی از ارز های با ثبات است که با ایده قرداد های هوشمند آمده است. قیمت کنونی 177$ می باشد. این ارز با توجه به روندی که طی کرده است ارزش سرمایه گزاری را دارد.
Ethereum
  • ریپل ( Ripple ) به شناسه XRP: یکی از ارز هایی است که به تازگی شروع به کار کرده است ولی به دلیل ایده جالت آن بسیاری از محققین و شرکت ها قرار گرفته است. قیمت پایین آن باعث شده است که با بودجه متوسطی میزان زیادی از آن را داشته باشید. در حال حاضر با نرخ 0.47$ مبادله می شود. سرعت بالای تراکنش از مزیت های این ارز است.
Ripple
  • لایت کوین ( Litecoin ) به شناسه LTC: یکی از فورک های شبکه بیت کوین می باشد که به صورت متن باز شبکه اش در دسترس است. این ارز با قیمت 42.42$ در حال مبادله است.
Litecoin
  • بیت کوین کش ( Bitcoin Cash ) به شناسه BCH: یکی از ارز های دیگری که از شبکه بیت کوین گرفته شده است. ایده آن کاهش هزینه تراکنش و افزایش سرعت تراکنش است. در زمان نوشته شدن این مطلب شبکه بیت کوین کش با یک Hard Fork مواجه شده است که باعث شده است درحال حاضر هیچ تراکنشی به دلیل ناپایدار بودن شبکه انجام نشود. قیمت آن به طور معمول 400$ بوده است.

    Bitcoin Cash

به طور کلی ارز های دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند. ارزش گزاری برای این ارز ها توسط عرضه و تقاضا صورت می گیرد. یکی از سایت هایی که اطلاعات به روز برای شما فراهم می سازد سایت Investing.com است. شما با مراجعه به آن می توانید از اخرین قیمت ها و خبر های این بازار مطلع شوید.

چه کیف پول هایی برای ذخیره ارز مان موجود است ؟

حال برای شروع به سرمایه گزاری در این ارز ها نیاز به یک کیف پول برای هرکدام دارید. در ادامه 3 کیف پول که قابلیت های ذخیره سازی این ارز ها را دارد می باشد، گفته شده است.

  • کیف پول Blockchain: یکی از قدیمی ترین کیف پول ها که قابلیت ذخیره چهار ارز، بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و استالر را دارا می باشد.
  • کیف پول Wirex: یکی از کیف پول هایی که قابلیت ذخیره سازی ریپل را می دهد. ارز هایی چون لایت کوین، بیت کوین و اتریوم نیز می تواند در این کیف پول ذخیره شود.
  • کیف پول Coinomi: یکی از کیف پول هایی که ذخیره طیف زیادی از ارز های دیجیتال را به شما می دهد.

تمامی کیف پول ها بالا قابلیت آن را دارد که شما تبدیل ارز های دیجیتال را به یکدیگر درون برنامه انجام دهید. همچنین اگر اطلاعات خود را تایید بکنید امکان خرید با کارت های بانک خارج از ایران و یا ترانسفر بانکی را نیز دارند.

برای خرید از کجا می توان اقدام کرد ؟

در زیر دو سایت ایرانی که شما می توانید خرید و فروش را انجام بدهید، ذکر شده است:

به طور کلی، نفس سرمایه گزاری یک عمل با ریسک است. ممکن است انتخاب شما درست و یا شاید هم غلط باشد. بهرحال بازار ارز های دیجیتال بازاریست که اکثر کارشناسان پیش بینی افزایش قیمت ها را دارند ولی با دقت در انتخاب ارز مورد نظر و زمان مورد نظر برای خرید و فروش می توان سود خوبی در این بازار کسب کرد.

پینوشت: اطلاعات ذکر شده به صورت نسبی تایید می شوند و هرگونه از مشکلات احتمالی از دامنه این سایت خارج می باشد.

 

امیدوارم مفید واقع شده باشد.

با وبسایت ما همراه باشید.

 

 

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.