نابودی اطلاعات به صورت امن

حفظ اطلاعات برای ما همیشه جزو مهمترین عوامل بوده اما بعضی وقتا باید دستگاه های خود را تعویض کنیم که در این حال امینت اطلاعات درون آن دستگاه اهمیت دو چندانی پیدا میکند اما امکان بازیابی این اطلاعات از انچه که فکر میکنید آسان تر است اما راه حل چیست ؟؟

در این مطلب ما میخواهیم به ۲ بحث بپردازیم :

۱- بازیابی اطلاعات

۲ – نابودی کامل اطلاعات

نکته اموزشی که من میتونم برای شما توضیح بدم که اطلاعات هیچ وقت پاک نخواهند شد ( دلایل علمی دارد که جای توضیح ان نیست ) اما بعد از هر چند بار پاک شدن امکان بازیابی ان کم میشود.

خیلی وقت ها شده که اشتباهی عکسی یا فایلی رو از روی موبایل یا کامپیوتر پاک کردیم ولی به راحتی میتونیم این اطلاعات را باز گردانیم.برنامه های مختلفی برای اینکار موجود است که میتوان به Comfy File recovery  نام برد.

فقط نکته ای که برای موبایل موجود است این است که اگر اطلاعات بر روی کارت حافظه باشد به راحتی قابل بازیابی است اما  اگر بر روی حافظه خود موبایل باشد کمی کار پیچیده میشود وحتما نیاز به دسترسی روت میباشد ! ( که اگر برای اولین بار بخواهید روت کنید تمام اطلاعات پاک میشود  ! ) در ضمن تمام صحبت ما در حوضه موبایل در مورد سیستم عامل اندروید میباشد و نرم افزار معرفی شده( Comfy File recovery)   برای سیستم عامل ویندوز است. ( برای سیستم عامل لینوکس برای کامپیوتر و آی او اس برای موبایل لطفا به در قسمت کامنت یا پرسش و پاسخ مطرح کنید .)

و اما نابودی کامل یک داده :

خیلی وقت ها شده که میخواهیم گوشی خود را بفروشیم یا کامپیوتر یا لپتاپ خود را عوض کنیم اما طبق مطالب گفته شده فهمیدید که امکان بازیابی است.پس باید چی کار کرد ؟؟؟

راه حل های موجود است اما به دلیل تخصصی بودن آن ها در این مطلب در باره آن صحبت نمیکنیم. اما راه حلی که در اختیار شما میتوانیم بزاریم این است که به ما مراجعه کنید و با حفظ حریم شخصی شما اقدام به نابودی اطلاعات میکنیم .

نتیجه ای که میتوان از این مطلب گرفت :

اطلاعات و داده ها هیچ وقت پاک نخواهند شد اما میتوان امکان بازیابی آن را تا حد قابل قبولی کاهش داد.پس توصیه میشود نه موبایل و نه هارد کامپیوتر خود را نفروشید یا در اختیار کسی قرار ندهید .

امیدوارم مفید واقع شده باشد.

با وبسایت ما همراه باشید.


دیدگاه ها

  1. دو تا مطلب وجود داره
    اول: روت کردن یه دستگاه اندرویدی لزومن به اطلاعاتش لطمه نمیزنه. این اتفاق بیشتر تو گوشی های نسل اول که از اندروید استفاده میکردن میوفتاد و توی گوشی های امروزی به ندرت دیده میشه چون خود سازنده ها فهمیدن که ملت نیاز دارن که دستگاهشونو روت کنن و از پیچیدگی هاشون کم کردن
    دوم: کسایی که به شما دسترسی ندارن تا اطلاعاتشونو غیر قابل ریکاور :)))) میتونن از یه روش خیلی ساده استفاده کنن اون هم اینه که استوریجشون رو چند بار (حداقل 3بار) بصورت کامل پر و خالی کنن. اینجوری دیتا ها تقریبن غیر قابل دسترسی میشه فقط یه کوچولو زمان میبره انجام اینکار :دی

    1. ممنونم بابت دیدگاهتون.
      برای مطلب ۱ :‌خب رای روت کردن بوت لودر باز نباشه که فایده ای نداره و باز کردن بوت لودر برابر با از دست دادن ۱ بار تمام اطلاعات است.
      برای مطلب ۲ : خب من روش های ارتباطمو تو سایت نوشتم و از اونجایی که میدونم لینوکس دان هستی shred و مطالعه کنی :))
      در ضمن بی نهایت ممنونم

  2. :/
    علی جان باز کردن بوتلودر فقط توی بعضی برند ها لازمه (مثلن سونی ) که اونم با فلش تولز براحتی آب خوردن و بدون از دست رفتن اطلاعات انجام میشه … برند هایی مثه سامسونگ ^_^ هم اصن نیاز به باز کردنبوتلودر ندارن .. توی بعضی مدل های اچ تی سی هم s-off لازمه که اونم خطری نداره
    بقیه رو نترسون از روت کردن :))))))))))))))))))

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.