نکات مهم برای خریدن گوشی های موبایل

خریدن گوشی تلفن همراه همواره مسله چالش بر انگیزی بوده چون باید همیشه بهترین انتخاب را با توجه به مبلغ خود بکنیم و از طرفی نمیتوان به حرف های صاحبان مغازه زیاد اعتماد کرد.از این رو در این پست به تفسیر راهنمای خرید گوشی را برای شما اورده ایم .

برای خریدن یک گوشی تلفن همراه نکاتی هست که پایه خریدن آن محصول است و ارتباط خاصی با برنده یا ویژگی های گوشی نداشته باشد.از این رو میتوان به نکات زیر اشاره کرد :

۱ – با توجه به حضور نسل چهارم اپراتور ها و گذشتن از دنیای 3G باید انتخاب خود حتما دارای ویژگی 4G یا LTE باشد.

۲ – با توجه به اینکه برنامه هایی که امروزه برای گوشی ها نوشته میشوند عملیات سنگینی در پشت صحنه انجام میدهد پس بهتر است حافظه رم گوشی حتما بالای 1.5 GB باشد .

۳ – بهتر است گوشی انتخابی ۴ هسته ای باشد اما گوشی های دو هسته ای با فرکانس بالا هم مناسب است ( فرکانس بالای ۱.۷ GHZ )

۴ – بهتر است با توجه به استفاده زیاد گوشی صفحه نمایش بالای ۴.۷ اینچ باشد و تراکم رنگ ۱۶ ملیون رنگ باشد

۵ – بهتر است چون گوشی های هوشمند صرف باتری بالایی دارند باتری قوی ای داشته باشند از این رو باتری گوشی باید بالای ۲۳۰۰ mAh  باشد.

۶ – دوربین گوشی تقریبا سلیقه ای است ولی دوربین ها علاوه بر کیفیت تصویر باید امکانات جانبی مانند LED flash و face detection  و همینطور کیفیت بالای فیلمبرداری 720p@60fps داشته باشد.

۷ – گوشی هایی که با توجه نکات بالا کارایی های خوبی دارند و مشکلات معتددی برای صاحب گوشی ایجاد نمی کند بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۱ ملیون ۷۰۰ هزار تومان است . ( با توجه به تاریخ ۳۰ بهمن ۹۳ )

بحث حرفه ای خرید گوشی موبایل

۱ – اگر به دنبال گوشی ضد آب می باشید گوشی های سری Xpreia z شرکت سونی گوشی های ضد اب و همینطور دوربین بسیار قوی ای هستند و همینطور گوشی های سونی قادر به اتصال به دسته پلی استیشن سونی میباشند.( قیمت اخرین سری های این گوشی با توجه به امکانات ذکر شده بالا تر از ۲ میلیون تومان می باشد.

 

۲ – گوشی های HTC از قدیم گوشی های لوکس و باکاریی بالا بودند اما طیف گسترده ای از این گوشی ها موجود است.با توجه به امکانات سری های  M8 , E8 گوشی مناسب و با کیفیتی میباشند و همینطور قابلیت منحصر به فردی دارند که به آن DotView یا محافظ هوشمند گوشی میگوند.این قابلیت به شما اجازه میدهد بدون باز کردن محافظ هوشمند به مدریت گوشی بپردازید بخصوص مدیریت تماس های ورودی.

۳ – اگر به دنبال گوشی های با صفحه نمایش بزرگتر و امکان استفاده از قلم برای نوشتن میباشید سری NOTE شرکت سامسونگ یکی از بهترین گزینه هاست و در این بین NOTE 4 و NOTE 8 انتخاب های خوبی هستند.

۴- شرکت نوکیا سابق یا مایکروسافت جدید دارای گوشی های مقاوم و دوربین با قابلیت بسیار بالا میباشد اما به دلیل اینکه سیستم عامل ان ویندوز است ممکن است در استفاده از برنامه ها دچار مشکل شوید.

۵ – شرکت ال جی نیز در این عرصه گوشی های قدرتمندی مانند LG G3 دارد.این شرکت نیز یک سری از سری های گوشی ها گوگل به اسم NEXUS 5 را نیز داراست که گوشی ای با قیمتی مناسب حدود ۱ میلیون و کارایی بالا است.

۶- گوشی های شرکت اپل که به ایفون شناخته میشوند گوشی های بسیار عالی و با کیفیت ساخت بالا میباشند.سیستم عامل این دستگاه iOS میباشد که توسط خود شرکت اپل طراحی شده و بالاترین کارایی را روی ایفون داراست.این گوشی طیف بسیار بالایی از امکانات و نرم افزار های کاربردی برای کاربران خود فراهم میکند.راحتی و اماده به کار بودن این گوشی مثال زدنی است اما این سیستم عامل سرشار از محدودیت است ! شما امکان شخصی سازی گوشی خود را ندارید.شما امکان استفاده از بلوتوث دستگاه را ندارید.شما برای انتقال اهنگ به گوشی خود باید حتما از طریق iTunes باید اقدام کنید و همینطور با توجه به تحریم ها و آمریکایی بودن شرکت اپل امکان استفاده از سرویس های این دستگاه محدودیت دارد.

به طور خلاصه

گوشی های پیشنهادی بنده به شرح زیر میباشد :

۱- E8 یا HTC one M8

۲- Sony Xperia Z3 Compact

 ۳- Samsung Galaxy S4 mini و Samsung Galaxy Note

۴- LG G3 و (LG Nexus 5 (32 GB

۵- Nokia Lumia 930

اگر اطلاعات تکملی میخواهید به برگه ” تماس با ما ” یا “پرسش و پاسخ ” مراجعه کرده و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

با ارزوی خرید هوشمند و با آرامش خاطری داشته باشید.